Twitter-vinkkejä yrityksille ja organisaatioille

Twitter on monelle yritykselle sosiaalisen median kanavista se haastavin. Mitä yritys voi twiitata, miten erottua Twitterissä? Kokosimme vinkkejä yrityksille ja organisaatioille, jotka kaipaavat apua Twitter-sisältöjensä kanssa. Tekstin lopusta löydät myös videon, jolla juttelemme Twitteristä lisää aamukahvien äärellä!

 

Vinkkejä Twitteriin

Twitter-seuraajien verkoston saa kasvamaan reagoimalla ja osallistumalla aktiivisesti: seuraa, tykkää, re-twiittaa, vastaa ja osallistu! Ole aktiivisesti Twitterin äärellä erityisesti alan tapahtumien aikana. Älä julkaise aina valmista ajatusta, vaan uskalla myös kysyä.

Kun re-twiittaat tai jaat jonkin linkin, kerro, miksi sen jaat. Näin saat tuotua esiin oman ajatuksesi ja yrityksesi arvomaailman. Oman näkökulmasi jakamisesta on suuri arvo seuraajillesi.

Nosta Twitterissä esiin yrityksesi mielenkiintoiset persoonat: tuo heidät esiin re-twiittaamalla tai päästä heidät itse ääneen yrityksesi tilille. Kun yrityksen tilillä kuuluu aitojen ihmisten ääni, on tiliä helpompi lähestyä ja sen kanssa on helpompi keskustella.

Ihmiset kiinnostavat enemmän, kuin yritykset. Kannusta siis työntekijöitä olemaan aktiivinen Twitterissä ja keskustelemaan yritykselle tärkeistä teemoista. Huolehdi, että kaikki tuntevat hashtagin, jota yrityksesi käyttää.

Twittaa sillä kielellä, jota asiakkaasi puhuvat. Täydellinen twiitti on ajankohtainen, tiivis ja itsensä selittävä. Kaikille tileille laajentunut 280 merkin raja antaa paremmat mahdollisuudet muotoilla oman ajatuksen tekstiksi.

Lisää twiittiisi kuva. Myös Twitter muuttuu yhä visuaalisemmaksi kanavaksi ja kuvalla varustettu twiitti saa enemmän huomiota!

Mieti, mitkä aiheet yritystäsi liikuttavat. Käytä aikaa ja kahlaa läpi näiden aiheiden ympärillä käytävää Twitter-keskustelua. Poimi talteen ne hashtagit, joita aktiivisimmin käytetään ja kokoa itsellesi niistä muistilista. Näiden keskustelujen ja hashtagien kautta löydät ihmiset, jotka ovat potentiaalisesti kiinnostuneet yrityksestäsi.

Kokoa erilaisista ryhmistä listoja, joiden kautta on helppo seurata, mitä eri ryhmissä keskustellaan. Kokoa omat listat esimerkiksi asiakkaista, potentiaalisista asiakkaista, oman kaupungin aktiivi-twiittaajista sekä yrityksellesi tärkeistä teemoista (esim. nuorisotyö, metsäteollisuus tai kaupungistuminen).

Seuraile säännöllisesti Twitter-tilisi analytiikkaa ja sitä, ketkä tiliäsi seuraavat. Näin näet, miten juttusi puree. Twitterin analytiikasta löydät muutakin kiinnostavaa infoa, kuten sen, ketkä ovat verkostosi vaikuttavimmat twiittaajat.

 

Lisää keskustelua Twitteristä videolla:

 

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

Kiitokset aamukahviseurasta ja keskustelusta videolla mukana olleelle toimittaja ja aktiivi-twiittaaja Jussi Mäkiselle, jonka löydät Twitteristä nimella @MakisenJussi