Tilaisuudesta someilmiöksi: tapahtuman liveraportointi

Liveraportointi dokumentoi tapahtumasi, jakaa sen kaikkien ulottuville ja tekee siitä samalla someilmiön. Tekemällä tapahtumasi ja toimintasi näkyväksi, saat sosiaalisen median kanaviisi monipuolista, raikasta omaa sisältöä, joka on käytettävissäsi myös myöhemmin. Liveraportoinnin avulla tavoitat uusia yleisöjä ja saat uusia asiakkaita!

”Kiitokset Siliä panostuksesta sekä erittäin hyvistä some-päivityksistä ja -videoista. Uskon, että ne olivat isossa roolissa ja auttoivat meitä siinä, että saimme positiivista palautetta.” Tuija Vilhomaa, YIT Tripla-hankeen tiedottaja

Liveraportointi on sekoitus bloggaamista, vloggaamista, livelähetystä ja dokumentointia. Se voidaan tehdä useassa kanavassa yhtäaikaisesti. Liveraportoinnin avulla tapahtuma tehdään eläväksi myös somessa. Liveraportointia ei ole yksittäinen Facebook Live -lähetys ja pari jaettua valokuvaa somessa. Liveraportointi on osittain käsikirjoitettua, suunniteltua, monikanavaista ja vuorovaikutteista. Jokaisessa kanavassa tulee tehdä juuri siihen kanavaan sopivaa ja juuri sen kanavan seuraajia kiinnostavaa sisältöä.

Siliän liveraportointi tapahtumista alkaen 1 240 euroa + alv 24 %. Tilaa tästä!

Siliän liveraportointi sisältää:

  • aloituspalaverin
  • suunnitelman ja käsikirjoituksen
  • yhden Siliän livereportterin tapahtumaasi yhtenä päivänä
  • julkaisut kahteen kanavaan, jotka sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa
  • raportti, johon koottuna liveraportoinnin vaikuttavuusluvut

Joitakin Siliän referenssejä:

Kauppakeskus Dixin laajennuksen avajaiset 27. – 29.4.2017

Dixin avajaiset ikuistettiin Instagramiin ja Facebookiin videoin ja valokuvin. Tapahtumasta kerrottiin Instagram Storiesin kautta sekä Facebookin Live-lähetyksinä. Viikonlopun aikana Facebookin tykkääjämäärä kasvoi noin 16 %:lla ja Instagramin seuraajamäärä kasvoi noin 6 %:lla.


Tripla by YIT: Pasilan väliaikaisen aseman avajaiset 3. – 4.4.2017

Pasilan väliaikaisen aseman avajaiset tehtiin liveksi Facebookissa ja Twitterissä. Tuloksena syntyi haastatteluvideoita, esittelyvideoita, valokuvia ja Facebook Live -lähetys, joiden avulla opastettiin uudella asemalla liikkuvia ottamaan uudet liikkumisjärjestelyt käyttöön mahdollisimman mutkattomasti. Aktiivinen viestintä ja poikkeuksista tiedottaminen sai kiitosta!


Keski-Suomen Yrittäjäjuhla 21.1.2017

Loppuunmyyty Keski-Suomen Yrittäjäjuhla liveraportoitiin Twitteriin. Liveraportoinnin avulla mukaan saatiin nekin osallistujat, jotka eivät päässeet paikan päälle ja saatiin juhlalle huomiota myös laajemmin. Osittain liveraportoinnin ansiosta juhlan hahstagit #ksyjuhla ja #satalasissa nousivat päivän twiitatuimmiksi puheenaiheiksi!


Kauppakeskus Dixin syntymäpäivät 14.1.2017

Dixin synttäriviikonloppu raportoitiin livenä Facebookiin ja Instagramiin. Aktiivinen viikonloppu näkyi sosiaalisessa mediassa kovina reacheina eli tavoittavuuslukuina, ja sivujen tykkääjämäärä kasvoi Facebookissa 5 %:lla ja Instagramissa 4 %:lla.


Tripla-päivä 11.9.2016

Triplan työmaan Tripla-päivä raportoitiin Facebookiin ja Twitteriin. Julkaisut sisälsivät valokuvia, haastatteluvideoita ja tekstiä. Tripla-päivän tavoittavuus oli erittäin kova: Facebook-sivuston tykkääjämäärä kasvoi 330 % ja Twitterin 219 % edelliseen seurantajaksoon verrattuna!