Markkinointipäällikön haamuvärinä

Siliä haastatteli markkinointipäällikkö Marjaa (nimi muutettu) somen lieveilmiöistä. Haastateltava kertoi avoimesti henkilökohtaisen tarinansa somen aiheuttamasta addiktiosta sekä sen vaikutuksista perhe-elämään ja vapaa-aikaan. Katso traaginen video alta tai Youtubesta.

 

Tekniikan maailma kertoi tutkimuksesta, jossa 77 prosenttia vastaajista ilmoitti joskus kokeneensa haamuvärinää. 47 % kertoi kuulleensa haamuilmoituksia ja 37 % kertoi kuulleensa joskus puhelimen soivan. Onko sun tilanne eskaloitunut?

Monessa duunissa some on vielä työnkuvana uusi tai sitä ei ole sisällytetty työnkuviin lainkaan. Odotusarvo kuitenkin on, että some on mukana viestinnässä. Yrityksen tavoitteista johdettu somesuunnitelma nostaa somen oikealle paikalleen. Autetaanhan omia onnistumaan tarjoamalla apua, ideointia, sparrausta sisältä käsin – taikka sitten ostamalla apua somen asiantuntijoilta.