Budjetit jakoon!

Tehtiin vakavasta aiheesta hieman sketsihuumoria. Syksy starttailee hiljalleen ja ensi vuoden budjeteista käydään mahdollisesti kovaakin vääntöä. Jakautuuko se teilläkin yhtä humoristisella tavalla?

Vakavoidutaas nyt kuitenkin ihan hetkeksi. Sosiaalinen media on nykypäivän kohtaamispaikka ja ihan oikea markkinoinnin kanava. Siellä viestitään yrityksen asiantuntijuudesta ja osaamisesta sekä rakennetaan työnantajamielikuvaa. Some on myös paikka vaikuttaa jopa ihmisten ajatuksiin ja asenteisiin.

Somea tulee ajatella läpileikkaavasti yrityksen eri osastojen näkökulmasta – miten halutaan vaikuttaa henkilöstöön ja työnantajamielikuvaan, miten viestitään yrityksen brändistä ja milloin tekemisellä on vaikutus myyntiin. Somekanavat tarjoavat meille alustan puhaltaa tiiminä entistä enemmän yhteen hiileen.

Emme väitä, etteivätkö henkilöstöpäivät tai myynti olisi tärkeitä asioita, mutta on ymmärrettävä, että markkinoinnin ja viestinnän jengi työstää hyvin läheltä liippaavia, ellei jopa samoja asioita siellä somessa. Markkinointi- ja viestintäasioista päättävä henkilö varmasti jo ymmärtää, että tämän pitäisi näkyä budjettien jakautumisessakin.

Kun budjetit ja resursointi ovat kunnossa, on syytä pohtia miten omaa ja työntekijöiden osaamista kehitetään ja pidetään yllä. Omia pitää auttaa onnistumaan!